وبلاگ

خوردن این مواد غذایی شادی آور است

مواد غذایی شادی آور

غذا خوردن و به طور کلی آنچه می‌خوریم و می‌نوشیم تأثیر زیادی بر سلامت جسم و روان ما با مواد غذایی شادی آور دارد. اما معمولاً توجه زیادی به این موضوع نداریم. همان گونه که قلبمان با مغزمان در ارتباط است تغذیه هم می‌تواند تأثیرات زیادی بر خلق و خوی ما و احساساتی که تجربه می‌کنیم داشته باشد.

مواد غذایی شادی آور

فست فود ها و افزودنی‌های خوراکی

توصیه‌های مربوط به مواد غذایی شادی آور می‌تواند بر اساس نظرات و مطالعات مختلف متفاوت باشد. اگر مشکل خاصی در ارتباط با سلامتی دارید یا نگران مصرف خاصی هستید، بهتر است با متخصص یا متخصص تغذیه مشاوره کنید.

در زمینه‌ی تغذیه، توصیه‌ها بر اساس نظرات متخصصان مختلف و مطالعات علمی می‌توانند متغیر باشند. در طب سنتی ایرانی نیز، ممکن است توصیه‌ها بر اساس اصول و نظریه‌های این حوزه شکل گیرد.

در کل، تنوع و متعادل بودن در تغذیه، همچنین مصرف مواد غذایی طبیعی و فاقد افزودنی‌ها و مواد نگهدارنده و مواد غذایی شادی آور معمولاً به سلامتی کمک می‌کند. افراد برای حفظ سلامتی و جلوگیری از مشکلات بهتر است از میزان مصرف مواد غذایی زیادی که احتمالاً اثرات منفی دارند، خودداری کنند و به جای آن‌ها به مصرف مواد غذایی سالم و متنوع تر متمایل شوند.

مواد غذایی شادی آور

مواد غذایی شادی آور

به گفته دکتر کرد افشاری، تغذیه می‌تواند بر ذهن و احساس ما تأثیر زیادی داشته باشد. مثلاً انواع سوپ‌های ساده مانند سوپ جو با سبزیجات معطر به ویژه گشنیز و ریحان و ادویه‌هایی مانند زیره، آویشن، دارچین، زعفران و زنجبیل می‌توانند در ایجاد احساس شادمانی مؤثر واقع شوند.

آبگوشت تهیه شده از گوشت گوسفند، پیاز، نخود، و ادویه‌جات و سبزیجاتی مانند شوید، آویشن، زیره، دارچین، زعفران، هل و زنجبیل هم تأثیر مثبتی بر ایجاداحساس شادمانی خواهند داشت.

همان گونه که خوردن شیرین پلو به دلیل داشتن خلال نارنج، بادام، پسته و زعفران می‌تواند نشاط بیشتری به دنبال داشته باشد.

نوشیدنی‌های نشاط آور

به گفته دکتر کرد افشاری، نوشیدن بعضی نوشیدنی‌ها هم می‌تواند احساس شادمانی بیشتری در شما ایجاد کنند و با لذت بردن از نوشیدن آنها احساس بهتری در شما ایجاد کند. نوشیدنی‌هایی مانند سکنجبین ساده، سکنجبین همراه با به و لیمو، شیربادام، شیرفندق، شیرگردو، شیرپسته همراه با گلاب و زعفران یا شیر و عسل و گلاب و دارچین و شربت لیمو نیز چنین خاصیتی دارند.

دمنوش‌های نشاط آور

استفاده از دمنوش‌ها و گیاهان دارویی ممکن است برای تقویت نشاط و روحیه در برخی افراد مفید باشد. هرچند که این ادعاها بسیار متنوع هستند و باید با دقت و با مشورت با متخصصان مربوطه انجام شوند.

بادرنجبویه: از جمله گیاهانی است که در طب سنتی برخی مناطق به عنوان آرامبخش و برای بهبود خلق و همچنین درمان استرس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گل بابونه: این گیاه به عنوان یک آرام‌بخش طبیعی شناخته شده است و ممکن است به تسکین استرس و اضطراب کمک کند.

اسطو خدوس: این گیاه به عنوان یک محرک طبیعی و تقویت‌کننده اعصاب شناخته می‌شود.

زعفران: برخی تحقیقات نشان داده‌اند که زعفران ممکن است به بهبود خلق و کاهش اضطراب کمک کند.

ترکیب سیب و به: مصرف سیب و به می‌تواند به افزایش انرژی و تحرک ذهنی کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب

محصولات ویژه

مطالب اخیر

سبد خرید

خرید اول با شما، ارسال رایگان با ما

درخواست های محبوب:
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من