وبلاگ

بارشهای فرا نرمال چه زمانی شروع می‌شود؟ 1402

بارشهای فرا نرمال

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مرکز ملی اقلیم بارشهای فرا نرمال و مدیریت بحران خشکسالی در سازمان هواشناسی کشور، در سال گذشته، پس از پایان هفته چهارم پاییز، حدوداً ۱۲ استان در کشور بدون هیچگونه بارشی مواجه بودند. در همین موقعیت، میانگین بارش در حدود ۱۰ استان دیگر کمتر از یک میلی‌متر بود. اما در سال جاری تا همین زمان در دوره‌ی فصل زراعی، تنها یک استان جنوبی بدون هیچگونه بارشی بوده و بارش‌های پاییزی در ۳۰ استان دیگر آغاز شده است.

بر اساس این داده‌ها، گیلان با میانگین بارش حدود ۱۰۸ میلی‌متر، پربارش‌ترین استان کشور تا کنون بوده و بارش‌های زیادی دریافت کرده است. سپس مازندران با ۹۶ میلی‌متر، گلستان با ۵۹ میلی‌متر و اردبیل با ۳۹ میلی‌متر باران دیگر استان‌هایی هستند که بارش‌های معتبری دریافت کرده‌اند.

اگرچه بارش‌ها در سال جاری زودتر آغاز شده و میزان آنها بیشتر از معمول بوده است، اما این اوضاع نمی‌تواند خشکسالی‌ها و کم‌آبی‌های گذشته که به طور متوالی اتفاق افتاده‌اند را کاملاً جبران کند. بخش گسترده‌ای از کشور همچنان تحت تأثیر مراحل مختلف خشکسالی قرار دارد که نیاز به مدیریت منابع آب را از قبل بیشتر از همیشه اهمیت می‌دهد.

[منبع]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب

محصولات ویژه

مطالب اخیر

سبد خرید

خرید اول با شما، ارسال رایگان با ما

درخواست های محبوب:
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من