وبلاگ

هزینه بستری رایگان 30 میلیون ایرانی

وضعیت اورژانسی بیمارستان‌

دکتر سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت. در خصوص هزینه بستری رایگان درمان و آموزش پزشکی در یک همایش برگزار شده توسط دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در سراسر کشور، اهداف و رویکرد وزارت بهداشت را برای ارتقای خدمات درمانی به مردم تاکید کرده است. او به موضوعات مختلفی پرداخت، از جمله توسعه مراکز درمان ناباروری، افزایش تعداد تخت‌های توانبخشی، بسته‌های حفاظت مالی برای بیماران خاص و صعب العلاج، گردشگری سلامت، و ارتقای خدمات اورژانس.

هزینه بستری رایگان

یکی از مهمترین اقداماتی که آقای کریمی اشاره کرد، راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری در سطح ۲ و ۳ در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بوده است. این مراکز در دستور کار برای بهبود و پشتیبانی از زوجین نابارور و درمان مشکلات مرتبط با ناباروری قرار دارند. همچنین، او به توسعه تخت‌های توانبخشی اشاره کرده و اعلام کرده که تعداد این تخت‌ها از ۸۰ به بیش از ۸۰۰ افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به بسته‌های حفاظت مالی برای بیماران خاص و صعب العلاج اشاره کرد و اعلام کرد که اعتبارات این صندوق افزایش یافته و اکنون به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد. این بسته‌ها به منظور کاهش پرداخت‌های بیماران خاص و صعب العلاج طراحی شده‌اند و موجب کاهش هزینه‌های بستری بیماران می‌شوند.

دکتر کریمی همچنین به توسعه گردشگری سلامت اشاره کرد و تأکید کرد که این حوزه می‌تواند منابع مالی زیادی برای کشور فراهم کند. او اظهار کرد که درآمد از گردشگری سلامت در حال حاضر حدود یک میلیارد دلار است و می‌تواند به ۵ تا ۶ میلیارد دلار افزایش یابد.

سرپرست اداره درمان وزارت بهداشت در مورد سایر مسائل مانند ارتقاء خدمات اورژانس، نظارت بر مراکز درمانی، بسته مقیمی، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و

نظام ارجاع به پزشک خانواده نیز توضیحات ارائه داد. این تلاش‌ها به منظور بهبود سیستم بهداشت و درمان در کشور و افزایش ارتقاء درمان به مردم انجام می‌شوند.

[منبع]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب

محصولات ویژه

مطالب اخیر

سبد خرید

خرید اول با شما، ارسال رایگان با ما

درخواست های محبوب:
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من